The day!

Settle mkn, bsiap2 ke hospital. Mama pesan pakai sarung, jgn pakai sluar. Nnti susah nk tuka2 bagai katanya. Tp sbb degil n kononnye nmpak kmpung gitu, pakai jgk sluar. Dh smpai sepital, neves ade, xsbr pon ade. Mama lak xdrop kt tmpt yg spttnye, punye lah jauh kene bjalan. Time tu sakit dh 4min skali u ols. Bpeloh oi. Jln dh laa slow, 2 3 lgkah brenti thn sakit. Dh smpai wad, trus gtau nurse aku dh nk bsalin. Sakit yg xle blah gitu haa. Trus abg doktor suruh naik atas katil. Haaaa la. doktor zantan oi. Time tu dh xpikir pjg, redah aje lah. Trus die cek bukaan, dh 5cm katanyaaa. Then diletaknye menatang CTG kt perot. Dh laa sakit ya ampun, rimas kot CTG tu kt perot. Patient sbelah aku tu, siap mak dok tlg gosok blakang + igtkan baca surah2 yg ptt. Aku yg kesorangan ni tumpang dgr skali. Mama ku dh lari kluar. Xsggp barangkali. Lama gile rasanya dok tbaring kt situ. Plus sakitkan. Lama xlama dekat sejam jgk laa. Doc dtg, tgk result CTG tu, *ni dh nk baalin ni. Kompem bsalin hari ni* aku ape lg. excited laa. Tp gugur jgklaa air mata. Ye laa, husband xde kan. Sedih laa jgk. Doc suruh g ambik sgla kelengkapan n baju2 baby skali. Isk, neves plak. Bjalan ke labor room lg laa neves. Bleh tgk org2 len yg dok meneran. Dok nangis. Dh smpai bilik 4, dgn penuh ketakutan, ketaksabaran, aku baring kt katil. Tgk keliling. Time tu hanya igt tuhan n mama. Sblm ke labor room smpat kluar jmpa mama, mintak maaf dgn mama. Ni part sdh. Tp xnak nangis lama2, tkt ilang energy nk teran. :) Nnti smbung cite lam labor room.

Comments

Popular posts from this blog

Akad Nikah *part 2*

Ramadhan

training